Bij een klantenonderzoek staat het oordeel van de leerlingen, studenten of ouders (de 'klanten' van de onderwijsinstelling) centraal. Vragen die hierbij aan de orde kunnen komen zijn: Wat vinden
scholieren van de manier van lesgeven? Hoe waarderen studenten de faciliteiten die hun universiteit biedt? Wat vinden ouders van de kwaliteit die de basisschool levert?
Een onderzoek naar de interne dienstverlening richt zich op kwaliteit van de ondersteunende afdelingen (bijv. ICT, HRM) aan de medewerkers van de organisatie. Waar is de interne
dienstverlening op peil en waar is er in de ogen van de medewerkers ruimte voor verbetering?
De resultaten van het onderzoek laten zien op welke punten de interne afdelingen goed en minder goed scoren. Op basis hiervan kunnen organisatieprocessen gericht verbeterd worden. Dit komt
vervolgens de algehele tevredenheid van de medewerkers én het organisatieresultaat ten goede!
Meer informatie over:
Werkwijze
Resultaat
Referentieprojecten
Kosten